Van 24 tot 27 augustus 2019 biedt Davidsfonds hen dit platform om hun werk tentoon te stellen in de kleine zaal van het OCO, Pijphoekstraat 30 te Oostakker.
U wordt van harte uitgenodigd op de officiƫle opening van deze tentoonstelling door Schepen Annelies Storms op vrijdag 23 augustus om 19u30.
De tentoonstelling kan alle kermisdagen bezocht worden:
- Zaterdag 24/8 (van 16 tot 19 uur)
- Zondag 25/8 (van 10 tot 12 en van 14 tot 20 uur)
- Maandag 26/8 (van 10 tot 12 en van 14 tot 19 uur)
- Dinsdag 27/8 (van 14 tot 19 uur)
Onze 2 kunstenaars kort voorgesteld:
Anita DE VIS: olieverfschilderijen met diepere gelaagdheid.
Sinds haar prille jeugd is Anita geboeid door tekenen en schilderen. In Sint-Lucas te Gent volgde ze de opleiding Monumentale kunst. Daarna was zij gedurende 30 jaar docente in de discipline textielkunst en atelier textielontwerpen van de Sint-Lucas-Hogeschool te Gent.
Schilderen is echter altijd haar passie gebleven.
In een 1ste fase stillevens en monumentale werken, die evolueerden van figuratief naar abstract, met accent op texturen en structuren, aangebracht met dikke verftoetsen waarbij het plezier van schilderen primeerde.
Gegrepen door haar belevenissen op haar natuurreizen, openbaarde zich een nieuwe onuitputtelijke inspiratiebron "het landschap".
Schilderen is echter altijd haar passie gebleven.
In een 1ste fase stillevens en monumentale werken, die evolueerden van figuratief naar abstract, met accent op texturen en structuren, aangebracht met dikke verftoetsen waarbij het plezier van schilderen primeerde.
Gegrepen door haar belevenissen op haar natuurreizen, openbaarde zich een nieuwe onuitputtelijke inspiratiebron "het landschap".
Haar gevoel van verwondering en ontzag voor de meest diverse natuurfenomenen en de onwezenlijke schoonheid ervan bracht haar naar de ziel van haar levenslange passie. Vanuit die begeestering tracht Anita "dit mysterie" te vatten en in haar schilderijen uit te drukken.
Ook picturaal heeft ze een hele weg afgelegd. Om die diepere gelaagdheid en intensiteit weer te geven maakt ze meer en meer gebruik van subtiele kleurschakeringen, aangebracht met dunne transparante verflagen.
Door met andere ogen te kijken blijft schilderen voor haar een avontuur, een nooit eindigend spel op zoek naar een evenwicht tussen rede en gevoel. Een reis die ze beschrijft als een spiraal, waarbij men altijd op hetzelfde punt komt, maar door ervaring en herbronning telkens op een dieper niveau.
Tentoonstellingen in Sint-Niklaas (2000) - Oostakker (2008) - Temse (2010) - Kuurne (2012-2014-2016-2018/Selectie tentoonstelling Prijs van het Landschap - Michel De Pijpere)
Door met andere ogen te kijken blijft schilderen voor haar een avontuur, een nooit eindigend spel op zoek naar een evenwicht tussen rede en gevoel. Een reis die ze beschrijft als een spiraal, waarbij men altijd op hetzelfde punt komt, maar door ervaring en herbronning telkens op een dieper niveau.
Tentoonstellingen in Sint-Niklaas (2000) - Oostakker (2008) - Temse (2010) - Kuurne (2012-2014-2016-2018/Selectie tentoonstelling Prijs van het Landschap - Michel De Pijpere)
Eddy Nival: Artistieke man van staal.
Het curriculum vitae van Eddy Nival is best indrukwekkend en interessant met heel wat ervaring in exposities en selecties, zowel individueel als in collectief verband.
Van in het begin van zijn artistieke loopbaan kwamen zijn werken al terecht in een tentoonstelling in het Latems museum voor moderne kunst.
Daarnaast ook nog deelnames aan het Kunstsalon van Gent (een begrip in Vlaanderen) en tentoonstellingen in het Hof van Rijhove met de culturele agenda's.
Van in het begin van zijn artistieke loopbaan kwamen zijn werken al terecht in een tentoonstelling in het Latems museum voor moderne kunst.
Daarnaast ook nog deelnames aan het Kunstsalon van Gent (een begrip in Vlaanderen) en tentoonstellingen in het Hof van Rijhove met de culturele agenda's.
Eddy manipuleert ijzerdraden of stalen platen tot figurines en/of figuren, afzonderlijk of in groepjes.
Dikwijls zijn deze metaalsculpturen sociaal bewogen.
Ze drukken nood, miserie, ondeugd en onderdrukking uit.
Zijn werk protesteert en precies dat protest is de artistieke meerwaarde van zijn werk.
Alles heeft een eigen naam, alles heeft zijn verhaal: een boodschap vol karakter.
Dikwijls zijn deze metaalsculpturen sociaal bewogen.
Ze drukken nood, miserie, ondeugd en onderdrukking uit.
Zijn werk protesteert en precies dat protest is de artistieke meerwaarde van zijn werk.
Alles heeft een eigen naam, alles heeft zijn verhaal: een boodschap vol karakter.